Persbericht: Aan het werk in het Oostzanerveld
januari 2010

Aan het werk in het Oostzanerveld. (let op 2010)
Op zaterdag 6 maart zal een groepje enthousiaste vrijwilligers weer aan het werk gaan in het Oostzanerveld. Met een plat gaan zij het veld in om daar onderhoud te plegen, het gaat dan bijvoorbeeld om het rooien van boompjes.
“Het is heerlijk om je te ontspannen door je in te spannen. Even lekker je handen uit de mouwen en echt aan het werk!” Aldus Marja van der Pol, “Op deze manier helpen we het verruigen van het veld te voorkomen. Als bomen te hoog worden dan gaan er roofvogels inzitten, en dat is niet goed voor de weidevogels zoals de grutto. “
Hierbij wordt iedereen die zin en tijd heeft uitgenodigd om mee te helpen. De groep verzamelt zich om 9.15 bij het Zaanse Hoekje waarna de boot van Staatsbosbeheer om 9.30 het veld in vaart. De fietsen kunnen mee in de boot. Mensen die meegaan wordt aanbevolen om laarzen en warme kleding mee te nemen, ook een lunchpakketje en een thermosfles met koffie of thee kan geen kwaad.
Andere werkochtenden worden vermeldt op de site van de gemeente Oostzaan, in Het Kompas of in de linkerkrant of de Hyves van GroenLinks Oostzaan.