Raadslid Siefko Julius (PvdA) stapt uit raadsfractie (28 april 2011)

Raadslid Siefko Julius (PvdA) stapt uit raadsfractie

Siefko Julius is woensdag 27 april uit de Oostzaanse gemeenteraadsfractie van de PvdA gestapt. Een reden wordt niet genoemd, behalve dat deze van persoonlijke aard is. Julius gaat als zelfstandige lijst verder. Daarmee is het persoonlijke wel politiek geworden. De PvdA fractie wordt hiermee gehalveerd en houdt slechts 1 zetel over. Ook al zegt Julius de huidige coalitie te blijven steunen, zijn handtekening staat niet onder het coalitieakkoord. Feitelijk verliest de coalitie haar meerderheid en daarmee haar bestaansrecht. Het ligt niet voor de hand dat Julius deel gaat uitmaken van een coalitie met daarin ook een fractie waar hij net afstand van heeft genomen. Voorlopig kan het zijn dat Julius de coalitie gaat gedogen. Zeker is dat de coalitie onzekere tijden tegemoet gaat.
Als oppositiepartij blijft GroenLinks streven naar een stabiele situatie in de raad, in belang van de bewoners van Oostzaan.

_______________________________________________________