Amendementen Paardenpoep / Paardenraces en Veemarkten

Afgelopen maandag 19 december 2016 is de nieuwe APV voor Oostzaan aangenomen. Cindy de Boer heeft namens de fracties van GroenLinks en D66 2 amendementen ingediend.

Het eerste amendement stelt voor het opruimen van Paardenpoep ook verplicht te stellen (net zoals dit geldt voor hondenpoep). GroenLinks raadslid Cindy de Boer: "De uitwerpselen van paarden zijn gevaarlijk voor fietsers en deze uitwerpselen van paarden kunnen dodelijk zijn voor honden als deze hiervan eten ook bestaat er een grote mate van ongelijkheid aangezien hondenbezitters wel verplicht zijn de uitwerpselen van hun dier op te ruimen. Het kan nu voor komen dat een hond poept op straat naast de (berg) poep van een paard en de hondenbezitter een bekeuring krijgt."

Het amendement is met algemene stemmen aangenomen.

Hier vind u de link naar het amendement:....

Paardenraces en Veemarkten

Het tweede amendement gaat over het opnemen van Paardenraces en veemarkten in de APV. GroenLinks, wederom samen met D66 is tegen het houden van deze evenementen in het dorp. Deze evenementen dragen niet bij aan het welzijn van dieren en kunnen, zeker in het geval van races, een gevaar opleveren voor dier en mens. Helaas vinden de andere partijen dit geen bezwaar, waarbij vooral het CDA het gevaar bagatelliseerde. Natuurlijk zullen wij, wanneer dit mocht spelen in Oostzaan, scherp blijven opletten op het welzijn van de dieren.

Hierbij de link naar dit amendement:

_________________________________________________________