Oostzaners bedankt!

Met circa 11,5% van de stemmen heeft GroenLinks in Oostzaan een zeer goede uitslag gehaald. Nu de stemmen geteld zijn heeft GroenLinks 9 zetels in de Provinciale Staten. Dit is meer dan een verdubbeling! Ook de VVD en FvD hebben 9 zetels. Wij feliciteren het FvD met hun overwinning.

Vertaald naar de Eerste Kamer betekent dit dat GroenLinks van 4 naar 9 zetels gaat!

De reactie van Jesse Klaver:

"Volgens de tussenstand verdubbelen we ook in de provincies: van 30 naar 61 zetels. Ik ben trots. Op iedereen die zo keihard werkt om onze idealen waar te maken.

Tegelijkertijd is er ook een andere partij (FvD red.) die fors heeft gewonnen. Een partij die juist haaks staat op onze idealen. Een partij die klimaatverandering ontkent. Een partij die vaart bij verdeling.

Het geeft onze beweging nog meer brandstof. Laat dit ervoor zorgen dat we met nog meer vuur en passie en urgentie ons verhaal over hoop, optimisme en empathie vertellen.

Dit is het moment om in beweging te komen. Spreek je uit. Sluit je aan. Wij staan voor een land waarin we voor elkaar opkomen, en niet elkaar uitsluiten. Voor een planeet die leefbaar is voor onze kinderen. Als wij al die mensen verenigen die er willen zijn voor de ander, dan is onze beweging niet meer te stoppen."

9f9a372a

Wilt u lid worden (of landelijk actief) dat vind u hier meer informatie: https://groenlinks.nl/
Wilt u actief worden bij GroenLinks Oostzaan of gewoon eens persoonlijk contact hebben dan kan u dat HIER aangeven.