Raadslid wisseling

Afgelopen maandagavond 25 maart 2019 hebben we tijdens de raadsvergadering afscheid genomen van ons raadslid Cindy de Boer. Cindy is ruim 5 jaar actief geweest als raadslid, maar inmiddels is dit niet meer goed te combineren met haar werk. Een echt afscheid is het niet, want gelukkig gaat Cindy gelijk door als fractieassistent. Haar expertise hoeven we gelukkig niet te missen! We willen Cindy enorm bedanken voor haar inzet de afgelopen jaren.

Tegelijkertijd hebben maandagavond een nieuw raadslid mogen verwelkomen. Noah van Dansik komt de GroenLinks-fractie versterken en is met haar 19 jaar het jongste raadslid in de Oostzaanse raad. Noah is ruim een jaar geleden actief geworden binnen GroenLinks. Over haar beweegredenen om de politiek in te gaan zegt ze het volgende:

IMG-20190326-WA0003

"Ik vind het belangrijk dat jongeren gehoord worden. Dat betekent voor mij dat stemmen alleen niet genoeg is, maar dat ik zelf ook graag mee denk en mijn mening geef. Dit is ook precies de reden dat ik politiek actief ben geworden. Vorig jaar eerst als fractieassistent, en nu als raadslid. De keuze voor GroenLinks was voor mij snel gemaakt door hun groene en sociale politiek. Niet alleen het tegengaan van klimaatverandering, maar ook een groene en gezonde leefomgeving en dierenwelzijn vind ik erg belangrijk. Daarnaast merk ik zelf dat het als jongere tegenwoordig zo goed als onmogelijk is om uit huis te gaan, zeker in Oostzaan. Initiatieven als Tiny Houses kunnen een duurzame en goedkope oplossing zijn. Ik heb onwijs veel zin om met deze onderwerpen aan de slag te gaan in de raad!" aldus Noah.

IMG-20190326-WA0001