Noah van Dansik gemeenteraadslid voor GroenLinks in Oostzaan tweede in NK online debatteren

Van maandag 26 oktober tot en met donderdag 30 oktober was het elke avond genieten van mooie online debatten waarbij de juryleden alle deelnemers jureerden op 7 verschillende criteria, variërend van de wijze waarop argumenten worden opgebouwd, hoe een betoog structuur krijgt maar zeker ook op de wijze waarop dit online gebeurde. Want, online debatteren (online overtuigen) is iets wezenlijks anders in vergelijking met een debat of discussie waarbij de verbale 'kemphanen' elkaar live zien.

De debaters waren allemaal over de week heen ingedeeld in timeslots van 45 minuten waarbij ze niet alleen een debat (1-tegen-1) moesten voeren maar ook nog een 2-minute-pitch moesten houden over een onderwerp dat ze pas vernamen op het moment dat hun spreektijd inging.

Er werd dus veel creativiteit gevraagd, en wat bluf. Maar vooral ook online overtuigingskracht!
Uiteindelijk haalde Noah een prachtige tweede plaats.

HIER

Schermafbeelding 2020-11-03 om 18.34.36

Screenshot van de ZOOM-sessie: Het moment waarop Joris Bouman achter zijn eigen webcam in Groningen hoort dat hij Nederlands Kampioen is geworden. Linksboven juryvoorzitter Marja Smits.