VERKLARING GROENLINKS BIJ INSTALLATIE BURGEMEESTER

1 juni 2021 is Marvin Polak geïnstalleerd als burgemeester van de gemeente Oostzaan. Dit gebeurde tijdens een bijzondere raadsvergadering die vanwege de coronamaatregelen alleen toegankelijk was voor genodigden. De bijeenkomst vond plaats in de Theaterzaal van dorpscentrum De KunstGreep.

15 maart is de heer Polak door de gemeenteraad unaniem voorgedragen voor de functie van burgemeester in Oostzaan. Daarna is nieuwe informatie beschikbaar gekomen waardoor volgens de fractie van GroenLinks een heroverweging van de voordracht op zijn plaats zou moeten zijn. Een aantal fracties waren ongelukkig met deze informatie, een meerderheid van de raad vond echter een heroverweging niet noodzakelijk.

Schermafbeelding 2021-06-02 om 17.54.09
Noah van Dansik leest de verklaring voor namens GroenLinks
Foto van de Orkaan.

De fractie van GroenLinks heeft er geen vertrouwen in dat de nieuwe burgemeester Marvin Polak als ‘verbinder’ in Oostzaan kan gaan fungeren. Hij heeft op social media GroenLinks vergeleken met NSB praktijken, mevrouw Kaag van D66 beschuldigd van financieren van terroristische organisaties en ‘liked’ hij een bericht waarin actrice Hannah Hoekstra een ‘deuggleuf’ genoemd wordt.
De gehele fractie (bestaande uit 4 gemeenteraadsleden en 4 fractieassistenten) heeft een verklaring uitgegeven die op 1 juni is voorgelezen door Noah van Dansik.

De gehele verklaring leest u hier

Zie ook

De Orkaan